17/11/2009

SharpPcap

Home

WinPcap to dobrze znane wielu osobom narzędzie umożliwiające przechwytywanie i analizę ruchu sieciowego, jego generowanie oraz wiele innych rzeczy. W oparciu o WinPcap została napisana inna bardzo przydatna aplikacja WireShark. Narzędzi te są bezwątpienia bardzo przydatne ale co jeśli chcemy samemu zaimplementować algorytm analizujący ruch sieciowy. Dodatkowo najlepiej by było zrobić to w C# i nie babrać się w mechanizmach interoperacyjności z kodem niezarządzanym, bawić z atrybutem DllImport itd. Oczywiście chcemy również skorzystać z możliwości WinPcap.

Dokładnie w takiej sytuacji znalazłem się ostatnio. Wypróbowałem kilka rozwiązań ale szeroki uśmiech na mojej twarzy wywołała biblioteka SharpPcap. Została napisana w oparciu o WinPcap ale ukrywa przed użytkownikiem wszelkie odwołania do niezarządzanego kodu. Do tej pory przetestowałem tylko jej podstawowe funkcje ale wydaje się działać bardzo dobrze, a pracuje się z nią przyjemnie.

Zastanawiałem się nad zamieszczeniem tutaj jakiegoś przykładu użycia ale jestem zwolennikiem zasady "Po co robić coś co zostało już zrobione". Zainteresowanych zachęcam więc do pobrania biblioteki i zapoznania się z załączonymi przykładami, które są dobrze skomentowane. .

3 comments:

Maciek said...

Fajne znalezisko ;)
...aż mi się łezka w oku zaleciła, bo pamiętam jak jeszcze kilka lat temu (za czasów .NET 1.0) musiałem używać wiele razy DllImport by przy pisaniu pracy dyplomowej obsłużyć WinPcap przy pomocy C# ;)

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment