06/01/2010

Uruchamianie aplikacji na 64 bitach

Home

Pierwszy wpis w nowym roku 2010 będzie dotyczył zagadnienia uruchamiania aplikacji .Net'owych na maszynach 64 bitowy. W większości przypadków nie ma z tym żadnego problemu. W końcu IL jest przenośny. Problemy zaczynają się kiedy chcemy wykorzystać w swojej aplikacji biblioteki 32 bitowe. Niestety ale nie jest możliwe aby proces 64 bitowy używał bibliotek 32 bitowych i na odwrót. Przeważnie nie mamy również możliwości przekompilowania biblioteki, z której korzystamy. Ja spotkałem się z tym problem uruchamiając aplikację, która do połączenia z bazą danych korzystała ze sterownika ODBC. W czasie jej uruchomienia pojawiał się komunikat:

Dostawca 'Ifxoledbc.2' nie jest zarejestrowany na lokalnym komputerze.

Komunikat mnie zdziwił ponieważ byłem pewny, że dostawca jest zarejestrowany. Przypomniałem sobie jednak, że jest to sterownik 32 bitowy. Jak sobie poradziłem?

Ogólnie są dwa rozwiązania tego problemu. Po pierwsze można w właściwościach projektu ustawić opcję Target CPU na X86. Domyślna wartość to Any CPU. Jeśli z jakichś powodów nie możemy zrekompilować aplikacji możemy skorzystać z programu corflags. Jest on instalowany razem z Visual Studio i pozwala przełączyć aplikację w 32 bitowy tryb pracy np.:

corflags /32bit+ aplikacja

W razie potrzeby ponownego przełączenia na 64 bitowy tryb pracy używamy następującej składni:

corflags /32bit- aplikacja

0 comments:

Post a Comment